Bidra till Musikhjälpen och tävla om din egen Yoggi

Lästid
1 min
För första gången får en konsument skapa en egen Yoggi, som kommer att säljas i butiker runt om i Sverige under hösten 2023. Foto: Arla
Publicerad
07 december 2022
Kontakter:
Presskontakt

Vill du sätta din prägel på miljontals yoghurtförpackningar? Skänk pengar till Musikhjälpen och tävla samtidigt om möjligheten att skapa en helt egen Yoggi – välj smak, designa förpackningen och hitta på ett namn.

Yoggi är gott, Yoggi gör gott

Nästa vecka drar Musikhjälpen igång med temat ”För en tryggare barndom på flykt från krig”. Redan nu har ett stort antal insamlingsbössor startats. Bakom en av dessa står Yoggi, som i över 50 år har varit en favorit på många frukostbord runt om i landet.

– Vi vet att det finns tusentals människor där ute som älskar Yoggi. Nu hoppas vi att ni vill bidra till vår insamlingsbössa och stötta Musikhjälpens viktiga arbete. Tillsammans kan vi visa precis hur god Sveriges godaste fruktyoghurt faktiskt kan bli, säger Emma Barkström, ansvarig för Yoggi, och fortsätter:

– Alla som skänker pengar och anmäler sig till vår tävling är dessutom med i en utlottning där vinnaren får skapa en helt egen Yoggi.

Hur fungerar Yoggis tävling?

Efter att Musikhjälpen är avslutad lottas en vinnare bland alla som har bidragit till Yoggis insamlingsbössa. Vinnaren får komma till Stockholm och hänga med Yoggi-teamet i två dagar, för att tillsammans ta fram en ny smak och design som också ska namnges. Den nya smaken lanseras hösten 2023 och kommer då att säljas i tusentals butiker runt om i landet.

– Yoggi-smakerna har kommit och gått genom åren. Men det här är första gången en konsument får chansen att vara med och bestämma båda smak, design och namn, säger Emma Barkström.

Den nya smaken kommer att produceras på Arlas mejeri i Linköping, tillsammans med resten av Yoggi-sortimentet.

Så här gör du för att vara med

Fakta om Musikhjälpen

Musikhjälpen sänds varje år veckan före jul och är ett samarbete mellan Sveriges television, Sveriges radio och Radiohjälpen. Syftet är att uppmärksamma och samla in pengar till en undanskymd humanitär katastrof. I år sänds Musikhjälpen från en glasbur i Göteborg mellan den 12 och 18 december. Temat är ”För en tryggare barndom på flykt från krig”. Alla barn har rätt till en trygg barndom, men just nu är 42 miljoner barn på flykt undan krig och konflikter. Att tvingas fly från sitt hem är många människors mardröm, men det är verklighet för fler än någonsin och barn är de mest utsatta när familjer tvingas fly.

Läs mer om Musikhjälpen!

Presskontakt

Max Wallenberg
Max Wallenberg Presschef Arla Sverige max.wallenberg@arlafoods.com 070-88 44 290 (pressjour) 072-724 70 76