Arla korar år 2018 bästa influencer-bonde

Lästid
1 min
Gårdskampen 2018
Publicerad
24 oktober 2018

Under tre dagar i september tog vi några av Sveriges största Influencers ut till en Arla-gård i Vingåker. Där fick de under flera tävlingsmoment göra upp om titeln ”Sveriges bästa Influencer-bonde 2018”. I fem avsnitt kommer denna tävling att släppas på YouTube under hösten.

– Vårt första avsnitt är redan nummer två på Youtubes svenska topplista och vi har knappt varit live ett dygn! Otroligt kul! säger Maria Radermacher ansvarig för Arlas sociala medier.

I Gårdkampen så kämpar Lucas Simonsson, Antonija Mandir och Hampus Hedström under ledning av programledaren Ellen Bergström. Alla fyra är starka influensers.

– Vi vill visa Youtubetittare i åldern 15-25 hur dagens mjölkgård ser ut år 2018 med bland annat lösdrift, utevistelse och mjölkrobot. Dessa ämnen har varit svåra att nå ut med till denna målgrupp då deras mediavanor har förändrats och den traditionella reklamfilmen på TV har bytts ut mot YouTube och på influencers, säger Gry Andersson Nordström som varit en av projektledarna för Gårdskampen på Arla.

Varje tisdag i fem veckor med start 23/10 släpps ett avsnitt av ”Gårdskampen” på Splays YouTube-kanal: https://www.youtube.com/user/SPLAYsverige

– Arla behöver möta de unga på deras villkor, med innehåll de gillar och i kanaler de använder för att påverka deras bild av en modern mjölkgård 2018. Nu släpps Gårdskampen! avslutar Maria Radermacher.

Lucas Simonsson: https://www.instagram.com/lucas_simonsson/

Antonija Mandir: https://www.instagram.com/aantonijamandir/

Hampus Hedström: https://www.instagram.com/hampushedstrom/

Programledare har varit Ellen Bergström: https://www.instagram.com/ellenbergstrom/