Mjölk och idrott - en stark kombination: Naturens egen sportdryck
- Lästid
- 1 min
- Publicerad
- 04 april 2012
- Kontakter:
- Presskontakt
I dagarna lanserar Arla mjölkförpackningar med idrottstema, ett första steg i det samarbete Arla i höstas inledde med Sveriges Olympiska Kommitté (SOK) för att lyfta mjölken som en naturlig del i ett aktivt liv och en hälsosam livsstil.
Under fem månader kommer de klassiska ränderna på mjölkförpackningarna bytas ut mot specialdesignade idrottsmotiv, som ska påminna om OS-ögonblick som väcker känslor och minnen till liv.
– SOK har under en lång tid rekommenderat mjölk vid återhämtning efter träning, och kopplingen som naturens egen sportdryck är något vi tydligt vill lyfta fram under OS-året 2012. Vilket vi bland annat gör via förpackningarna. En viktig del i samarbetet är att vi som partner i SOK:s Drömprojekt bidrar till att inspirera en ny generation svenska OS-hjältar, säger Niklas Larsson varumärkesansvarig för mjölk på Arla Foods.
Drömprojektet stöttar återväxten inom de Olympiska idrotterna och syftar till att väcka den olympiska drömmen hos barn och ungdomar. Ett exempel är Olympic Days som SOK arrangerar runt om i Sverige tillsammans med lokala idrottsföreningar. På Olympic Day får barn och ungdomar möjlighet att prova på olika idrotter i en olympisk inramning. OS-idrottare finns på plats och bidrar med inspiration och kunskap och Arla finns på plats med produkter och information om mjölk som naturens egen sportdryck.
Under våren kommer Arla även att lansera en träningssida under arla.se där det kommer att finnas råd och tips om träning och kost från flera elitidrottare m.m.
För ytterligare information kontakta:
Niklas Larsson, varumärkesansvarig Mjölk, Arla Foods AB, tel: 08-789 54 96,
e-post: niklas.larsson@arlafoods.com
Inger Söderlund, PR-chef Arla Foods, tel: 070-689 58 84, e-post: inger.soderlund@arlafoods.com