Ny applikation för iPhone: Mini Mu – Bregottfabrikens nya digitala familjemedlem

Lästid
2 min
Publicerad
22 april 2010
Kontakter:
Presskontakt

I år firar reklamkonceptet Bregottfabriken 15 år. Nu firar vi det genom att välkomna den digitala kalven Mini Mu till Bregottfabriken. Mini Mu är en applikation för iPhone och iPod Touch som kan liknas vid en Tamagotchi - ett digitalt husdjur som behöver kärlek och omvårdnad för att växa och bli stor. Stor vikt har lagts vid att göra grafik och animation så högkvalitativ som möjligt.

I 15 år har svenska folket fått följa de svart-vita kossornas vardag i den populära Bregottfabriken. Tack vare framgångsrik kommunikation och en naturligt god produkt har Bregott uppnått en särställning på marknaden. Ett naturligt nästa steg för att utveckla och bredda reklamkonceptet var att flytta in Bregottfabriken i digital miljö. Lösningen blev Mini Mu – en applikation för iPhone och iPod Touch i form av en digital kalv som med sin skötares omsorg och kärlek växer upp till en ko.

  •      Mini Mu är Bregotts nya digitala familjemedlem. En söt liten kalv som, precis som riktiga kalvar, vill leka och bli ompysslad för att växa upp och bli en stor klok ko. Genom Mini Mu vill vi kommunicera med våra konsumenter på ett nytt sätt och bjuda in dem att aktivt vara med och umgås med Bregottfabriken, säger Karin Rosendahl, varumärkesansvarig Bregott.  
    

Utvecklarna av applikationen har lagt särskild vikt vid att göra spelets grafik och animationer så högkvalitativa som möjligt. Ambitionen har varit att Mini Mus värld ska se lika hemtrevlig ut som miljön i Bregottfabriken.

Om Mini Mu
Mini Mu är en applikation utvecklad för iPhone och iPod Touch som finns att ladda hem på www.arla.se/mu eller via Appstore. Mini Mu kan liknas vid en Tamagotchi - ett digitalt husdjur som behöver äta, dricka, sova och leka för att må bra. Så fort du döpt din kalv börjar den leva. Trots att du inte är uppkopplad till spelet fortsätter Mini Mu sitt liv i hagen. Behöver kalven, som efter ett par dagar växer upp till en ko, uppmärksamhet så råmar den på dig. Missköter du den så rymmer den ur hagen och du får börja om. Applikationen innehåller också små inbyggda överraskningsspel där spelaren kan plocka extrapoäng. Mini Mu är inget actionfyllt spel utan följer det lugna och behagliga tempo som råder i Bregottfabriken.

För mer information, vänligen kontakta:
Inger Söderlund, PR-ansvarig Arla Foods
E-post: inger.soderlund@arlafoods.com
Tfn: 070-689 58 84

Arbetsgrupp Bregottfabriken
Kund: Arla
Karin Rosendahl, varumärkesansvarig Bregott

Reklambyrå: Stenström Red Cell
Greger Stenström, projektledare
Bertil Åström, AD
Per Ahlbäck, copy
Magnus Jacobsson, webb director
Louise Lyth-Berg, produktionsledare

Produktion: Stopp
Projektansvarig: Johan Brandström
Produktionsledare: Katrin Hjelm
Art Director & grafisk designer: Martin Lydén
Illustratör, Animatör & 3D: Johannes Carlsten & Johan Idesjö
Utveckling: Lonely Ducks

Se filmerna och läs mer på www.arla.se/bregott

Presskontakt

Max Wallenberg
Max Wallenberg Presschef Arla Sverige max.wallenberg@arlafoods.com 070-88 44 290 (pressjour) 072-724 70 76