Bakom kulisserna på Årets Kock: Arla bloggar inför 25-årsjubileet

Lästid
1 min
Publicerad
21 januari 2008
Kontakter:
Presskontakt

I år är det 25-årsjubileum för Årets Kock och Arla har sponsrat tävlingen sedan första början. Finalen går av stapeln i Blå Hallen i Stockholms Stadshus den 30 januari. För första gången kan man följa uppladdningen dag för dag på webben i en blogg. På www.aretskockbloggen.se får man vara med på finalisternas träningspass, förstå hur juryn tänker och förstås inspireras till sitt eget kök. Bland annat kan man läsa om hur finalisterna tränar inför den hemliga råvarukorgen som utgör första tävlingsmomentet och hur de fördelar sina upp till 300 träningstimmar inför finalen. Här kommer man också att hitta tävlingsrecepten och finalisternas tankar om sin matlagning. För de som jobbar med mat Bloggen riktar sig främst till dem som jobbar på restaurang och i storkök, även om den också har mycket att ge till den matintresserade konsumenten. Årets Kock är ett sätt för Arla att utmana, stimulera och samarbeta med Sveriges alla duktiga kockar, kallskänkor och restauratörer. Mer information Mer information om Årets Kock hittar du på: www.aretskockbloggen.se www.arla.se/storkok www.arla.se Pressbilder på alla finalister finns att ladda ned på www.aretskock.se under press / bilder / final ÅK 2008. Presskontakt: Inger Söderlund, PR-chef tel: +46 (0)8 789 58 84 mobil: +46 (0)70 689 58 84 fax: +46 (0)8 20 92 60 e-post: inger.soderlund@arlafoods.com Årets Kock är det officiella svenska mästerskapet i professionell matlagning. Vinnaren får Gastronomiska Akademiens mejerimedalj i guld, erövrar titeln Årets Kock och har möjlighet att bli medlem i Föreningen Årets Kock. Presentatör och största sponsor är Arla Foods. Presskontakt: Inger Söderlund, PR-chef tel: +46 (0)8 789 58 84 mobil: +46 (0)70-689 58 84 fax: +46 (0)8 20 92 60 e-post: inger.soderlund@arlafoods.com Arla Foods är Europas största mejeriföretag med en samlad mjölkinvägning på cirka 8,6 miljarder kilo och en omsättning på cirka 55,9 miljarder svenska kronor Det är en kooperativ förening som ägs av cirka 9 400 danska och svenska mjölkbönder. Arla Foods producerar mjölkbaserade livsmedel i elva länder och har försäljningskontor i 24 länder. Med rötterna i åkermarken, på både den svenska och danska sidan om Öresundsbron, exporterar vi mejerivaror till hela världen. Verksamheten omfattar hela kedjan från mjölkproduktion till färdiga produkter.

Presskontakt

Max Wallenberg
Max Wallenberg Presschef Arla Sverige max.wallenberg@arlafoods.com 070-88 44 290 (pressjour) 072-724 70 76