Arla erbjuder kokbok och recepttips direkt till mobilen

Lästid
2 min
Publicerad
27 oktober 2006
Kontakter:
Presskontakt

Nu finns två helt nya mobiltelefontjänster på arla.se. Det är dels en digital kokbok att ladda ner och dels en prenumeration med dagens recept och fredagstipset. På så sätt kan användaren alltid ha recept och matinspiration från Arla Köket tillgängligt. Arla satsar och utvecklar nu sina webbtjänster ännu mer som ett steg att ytterligare kommunicera och bygga relationer med sina konsumenter. Sedan tidigare erbjuder arla.se såväl poddradio som prenumeration på recept till mejl.

Nu finns recept från Arla Köket mer lättillgängliga än någonsin. Det går att direkt till mobilen prenumerera på Arla Kökets dagens recept och fredagstipset eller ladda ned en kokbok med ett hundratal recept. Du registrerar dig på arla.se och anger vilken av tjänsterna du önskar. Tjänsterna är gratis.

– De nya mobiltjänsterna är redan succéer. Under första veckan har 1000 personer laddat ned kokboken. Vi vill finnas i de stora digitala flödena och ligga långt framme i utvecklingen på webben och självklart ständigt hitta innovativa sätt att inspirera och underlätta konsumentens matlagning, säger Johanna Ragnartz ansvarig för Arlas digitala medier.

Genom en prenumerationstjänst på www.arla.se får användaren varje dag ett gott och lättlagat recept direkt i mobilen. På torsdagar får användaren fredagstipset direkt i mobilen. Det är en okomplicerad trerättersmeny där målsättningen är att det ska gå att handla på vägen hem från jobbet och laga till hela menyn inom en timma.
Den digitala mobila kokboken laddar användaren ned i sin mobiltelefon från hemsidan. Kokboken innehåller 80 alternativt 300 recept av Arla Kökets mest populära recept, inköpslista för varje recept, inspirerande bilder och möjlighet att skapa en lista med egna favoritrecept ur kokboken.
Båda tjänsterna är kostnadsfria, men användaren betalar för datatrafiken vid nedladdning. Det kostar cirka tre till nio öre beroende på operatör. Prenumerationstjänsten bygger på Mobispines tekniska plattform som även innehåller chatt och bloggverktyg. Kokboken är baserad på Java-teknik och innebär att den lagras lokalt på mobiltelefonen. Därmed är kokboken alltid tillgänglig när du väl har laddat ner den en gång.

De nya mobiltjänsterna innebär nya möjligheter för Arla att kommunicera och bygga relationer till sina konsumenter. Arla Kökets hemsida, www.arla.se, är en av Sveriges största matsajter och en viktig kommunikationskanal för företaget att serva och bygga relationer med konsumenterna.

Vill du testa våra nya mobiltjänster? Gå då in på www.arla.se och klicka dig vidare till ”våra mattjänster” under Arla Köket (http://www.arla.se/Default\_\_\_\_20282.aspx).

För ytterligare information, kontakta:
Johanna Ragnartz, ansvarig för Arlas digitala medier
Tel: 08-789 54 58, 070-689 54 58 e-post: johanna.ragnartz@arlafoods.com
Birgitta Wessman-Neander, projektansvarig PR
Tel: 08-789 54 35, 070-689 54 35, e-post: birgitta.wessman-neander@arlafoods.com
Inger Söderlund, PR-chef
Tel: 08-789 58 84, 070-689 58 84, e-post: inger.soderlund@arlafoods.com

Arla Foods är Europas största mejeriföretag. En ekonomisk förening som ägs av 17 900 svenska och danska mjölkbönder. Med drygt 19 000 anställda omsätter vi drygt 40 miljarder svenska kronor på lika stor hemma- som exportmarknad. Arla Foods producerar mjölkbaserade livsmedel i åtta länder och har försäljningskontor över hela världen. Med rötterna i åkermarken, på både den svenska och danska sidan om Öresundsbron, exporterar vi mejerivaror till Europa, Asien och USA. Verksamheten omfattar hela kedjan från mjölkproduktion till färdiga produkter.

Relaterade artiklar

Presskontakt

Max Wallenberg
Max Wallenberg Presschef Arla Sverige max.wallenberg@arlafoods.com 070-88 44 290 (pressjour) 072-724 70 76