Yoggi flyttar ut ur kylskåpet för att sätta färg på hem och hus

Lästid
1 min
Yoggi flyttar ut ur kylskåpet för att sätta färg på hem och hus
Publicerad
01 mars 2021
Kontakter:
Presskontakt

I år fyller Yoggi 50 år, något som firas med en unik samarbetskollektion framtagen av Yoggi och Nordsjö. Med kollektionen vill Yoggi och Nordsjö, två varumärken som båda är mångåriga och omtyckta inslag i våra hem, uppmuntra till att våga tänka nytt och leva ut våra mest färgstarka färgdrömmar.

Det senaste året har vi spenderat mer tid hemma, något som märks tydligt både i inredningsvärlden och på våra matvanor. Ur den insikten föddes idén om att, i samband med 50-årsjubileumet 2021, hylla Sveriges godaste fruktyoghurt på ett alldeles särskilt sätt.

Drömmen om en kulörkollektion blev verklighet genom ett unikt samarbete mellan Yoggi och Nordsjö, som också har en lång historia av att sprida glädje och färg i våra hem.

"Vi på Nordsjö tycker att det här är ett väldigt kul samarbete, för vem har inte i dessa tider drömskt tittat ner i sin frukostskål och känt smaken av till exempel solmogna jordgubbar eller önskat att man var på en strand på Samoa? Nu har vi hittat ett sätt som förhoppningsvis kan göra den känslan lite mer permanent. Vi ser även en trend i att man vågar vara mer lekfull och personlig i sina färgval, för även om neutrala kulörer dominerar på våra väggar så ser vi ett ökat intresse för lite starkare och rena kulörer", säger Louise Forslund, Brand Manager på Nordsjö.

I kulörkollektionen ingår både färgstarka och mjuka kulörer baserade på några av de mest ikoniska Yoggismakerna från de senaste 50 åren. Samoa, Jordgubb, Rabarber, Blåbär och Vanilj har alla fått varsin stark huvudkulör som kompletteras med två lite snällare kulörer.

"I år blir året då Yoggi får flytta ut ur kylskåpet, för att på riktigt sätta färg på våra hem och hus. Vi har fått sprida glädje och god smak till svenska folket i 50 år och hoppas på att få göra det i minst 50 år till", säger Emma Barkström, Brand Manager för Yoggi.

Senare i vår kommer även en efterlängtad (ännu hemlig) Yoggismak att göra comeback i butik, självklart ackompanjerad av en egen härlig kulör framtagen av Nordsjös kulörexpert.

För mer information, kontakta:

Emma Barkström, Brand Manager Yoggi, emma.barkstrom@arlafoods.com, 076-877 32 08
Louise Forslund, Brand Manager Nordsjö, louise.forslund@akzonobel.com, 073-396 49 67

Länkar

Arla - Yoggi 50 år
Nordsjö - Låt Yoggi sätta färg på ditt hem

Presskontakt

Max Wallenberg
Max Wallenberg Presschef Arla Sverige max.wallenberg@arlafoods.com 070-88 44 290 (pressjour) 072-724 70 76