Pucko som partner till Drive-In Sommarbio

Lästid
1 min
Pucko som partner till Drive-In Sommarbio
Publicerad
09 juni 2020
Kontakter:
Presskontakt

Pucko går in som partner i sommarens hetaste koncept – Drive-In Sommarbio på Gärdet i Stockholm. Under tio dagar kommer filmälskare att kunna parkera sina bilar under bar himmel och njuta av en kvalitetsfilm i gott sällskap och på säkert avstånd till de andra bilarna.

Nya tider kräver nygamla aktiviteter. Eftersom den traditionella bioupplevelsen blivit pausad för många har filmälskande byrån Le Pacte och biografen Bio & Bistro Capitol tagit fram konceptet Drive-In Sommarbio. Pucko går tillsammans med Karl Fazer och BMW in som partners i sommarens bioupplevelse.

”Pucko är för många en klassiker, liksom konceptet med en drive-in-biograf. Tanken på att tillsammans med någon du tycker om glida in med bilen, parkera, luta dig tillbaka och avnjuta både en film, en korv och en Pucko känns nostalgiskt på något vis. Det blir liksom inte mer old school och härligt än så”, säger Fredrik Larm, event- och sponsrings chef på Arla.

Den tillfälliga Drive-In Sommarbion kommer ligga till centralt på Gärdet under en kort period mellan den 26 juni till den 5 juli. Varje dag finns det möjlighet till två kvällsvisningar och det kommer vara möjligt att välja mellan såväl gamla som nya kvalitetsfilmer. Väl på plats parkerar sedan biopubliken sina bilar och tunar in till rätt radiofrekvens för att få in ljudet i bilen samtidigt som filmen visas på en storbildsskärm.

Biljetter kommer att släppas i slutet av vecka 24 och köps via en kampanjsida på Bio & Bistro Capitols hemsida.

Presskontakt

Max Wallenberg
Max Wallenberg Presschef Arla Sverige max.wallenberg@arlafoods.com 070-88 44 290 (pressjour) 072-724 70 76