Therese Reuterswärd ny Head of Digital på Arla Sverige

Lästid
1 min
Therese Reuterswärd, Arla
Publicerad
04 april 2017
Kontakter:
Presskontakt

Arla Sverige har rekryterat Therese Reuterswärd till tjänsten som Head of Digital på Arla Sverige.

  • Arla har höga målsättningar för digitalisering och kommersialisering av våra produkter på nätet. Vi är mycket glada att Therese har valt Arla och att hon nu axlar ansvaret för vårt digitala team i Sverige, säger Gunnar Gidefeldt kommunikationsdirektör Arla Sverige.

Therese Reuterswärd har över 10 års erfarenhet i digitala roller på bland annat Nespresso, Electrolux och Scandic Hotels. På fritiden undervisar hon i Digital Management och driver en välbesökt blogg om digital marknadsföring. I fjol valdes hon även in i styrelsen för Svensk Digital Handel.

  • Arla.se är en av Sveriges mest trafikerade receptsajter och har vunnit flera priser för bästa webbplats. Jag ser fram emot att vara med och utveckla Arlas digitala plattformar så att de fortsätter addera värde för våra konsumenter och våra mjölkbönder, säger Therese Reuterswärd Head of Digital Arla Sverige.

Arla.se hade under 2016 ungefär 37 miljoner besökare och fick utmärkelsen Web Service Award i kategorin Information och Service. Den viktigaste målgruppen för Arla.se är svenska konsumenter som söker efter recept och matinspiration. Arla har en stor närvaro i sociala medier med flera hundra svar till våra konsumenter varje vecka.

Therese gör sin första arbetsdag på Arlas svenska huvudkontor på Lindhagensgatan i Stockholm idag.

Presskontakt

Max Wallenberg
Max Wallenberg Presschef Arla Sverige max.wallenberg@arlafoods.com 070-88 44 290 (pressjour) 072-724 70 76