Bris idolkortskampanj på mjölkbaksidorna
- Lästid
- 1 min
- Publicerad
- 27 december 2017
- Kontakter:
- Presskontakt
Årets idolkortskampanj från Bris, som även kommer att finnas på Arlas mjölkpaket, går under parollen ”Vi bryter tystnaden”. Sex modiga idoler berättar om ensamhet, att inte passa in, att vara vilsen och osäker samt om utsatthet.
Bris skickar ut över 100 000 idolkort till landets sjätteklassare för att visa att även stora idoler har varit små. Bris-idolerna bryter tystnaden och berättar om utsatthet och ensamhet under uppväxten. Årets idolkort kommer förutom att synas på mjölkpaketen även att ställas ut i en stor utställning i Gallerian i Stockholm.
”Vi bryter tystnaden”
I år är det Miriam Bryant, artist, Linnéa Claeson, handbollsspelare och nätaktivist, Thomas Sekelius, Youtuber och artist, Sofia Olofsson, flerfaldig världsmästare i thaiboxning och Bröderna Emil och Daniel Norberg, Youtubers som under parollen ”Vi bryter tystnaden” syns på Bris idolkort. De berättar om ensamhet, att inte passa in, att vara vilsen och osäker och om utsatthet.
— Det är modiga och viktiga berättelser. Förhoppningsvis kommer dessa att stärka, inspirera och ge stöd till barn och unga som växer upp idag. Vi har möjlighet att hjälpa till att nå ut till barn och unga i deras egna hemmiljöer. Barn som annars kan vara svåra att nå men som kan ta till sig informationen vid frukostbordet, säger Gunilla Eriksson, panelredaktör och ansvarig för mjölkbaksidorna på Arla.
— Bris är tacksamma över att Arla sprider vår idolkampanj och våra budskap på mjölkbaksidorna. På så sätt når vi ut till ännu fler barn och unga som kanske är i behov av stöd och hjälp, säger Bris generalsekreterare Magnus Jägerskog
På brisidoler.se kan du läsa mer om kampanjen och se längre enskilda intervjuer med idolerna. Arlas mjölkbaksidor har tidigare haft samarbeten med bland annat Håll Sverige rent, Prinsparstiftelsen, Friends, WWF, Mattecentrum, Hjärnfonden, UNDP och Kartongmatchen.
Här nedan syns alla mjölkbaksidor från Bris Idolkampanj