​Vardagspuls vinner prestigefyllt pris i USA

Lästid
1 min
​Vardagspuls vinner prestigefyllt pris i USA
Publicerad
23 augusti 2016

Arlas hälsosatsning Vardagspuls vinner som enda svenska bidrag pris vid världens största contenttävling Content Marketing Awards i USA. Tävlingen arrangeras av Content Marketing Institute och priset delas ut i samband med Content Marketing World i Cleveland, Ohio, i början av september.

Vardagspuls lanserades 2015 som ett dagligt tv-program i TV4 tillsammans med en ambitiös digital plattform med syftet att inspirera svenska folket till en hälsosammare livsstil. Och det är just strategin att producera och distribuera högkvalitativt innehåll över flera samverkande plattformar som belönas i kategorin ”Most innovative Content Distribution Strategy”.

- Vi har hela tiden arbetat utifrån devisen att Vardagspuls ska finnas där publiken finns. Genom att kombinera genomslagskraften i tv med en ambitiös redaktionell satsning online har vi på kort tid etablerat oss som en av Sveriges största hälsosajter, och det här är onekligen ett kvitto på att vi ligger i framkant även sett ur ett internationellt perspektiv, säger Claes Henriksson, VD på Vardagspuls.

Årets jury hade att ta ställning till mer än 1300 bidrag och Vardagspuls blev den enda nordiska vinnaren för sin innovativa distributionsstrategi.

- Alla brottas med hur de ska nå ut med sitt innehåll, så att vi vinner i just den här kategorin när vi tävlar mot de bästa i världen känns extra stort och smickrande. Jag är oerhört stolt och glad över alla medarbetare och partners som har slitit hårt för den här framgången, säger Anders Sundberg, VD på Brand New Content som har utvecklat konceptet i samarbete med Arla.

Förutom priset i kategorin ”Most Innovative Content Distribution Strategy” tog sig även Vardagspuls till final i kategorin ”Content Marketing Launch Of The Year”. Tidigare i år belönades Vardagspuls i kategorin ”Best B2C ” vid Swedish Content Awards.