​Arla och TV4 i unikt hälsosamarbete

Lästid
1 min
Publicerad
14 januari 2015
Kontakter:
Presskontakt

Arla och TV4 har tecknat ett unikt samarbetsavtal för att driva hälsofrågan och inspirera till ett hälsosammare liv. Grunden i samarbetet är tv-programmet ”Vardagspuls” som kommer att sändas på TV4 vardagar kl 17.55-18.55 under våren och hösten 2015. Utöver tv-produktionen, rymmer satsningen också en digital lösning med samma namn. Syftet är att driva hälsa på ett sätt som framöver attraherar fler samarbetspartners.

  • Hälsa är en stor trend i dagens samhälle, men trots det skulle många kunna leva ett mycket hälsosammare liv, vad gäller till exempel kost och motion. Samarbetet har som syfte att inspirera och motivera till ett hälsommare liv för alla, säger Patrik Hansson, affärsområdeschef på Arla Sverige.

Programmet är ett livsstilsformat med fokus på hälsa. Det kommer att innehålla inslag som motiverar alla tittare att leva hälsosammare, motionera mer samt att äta god och hälsosam mat. Vardagspuls kommer också ha inbjudna gäster som dels är aktuella, dels kan motivera till ökad hälsa. Syftet är att förmedla en må-bra-känsla som gör vardagen lite bättre, roligare och mer hälsosam.

  • Arla har länge jobbat med matinspiration, och det känns helt naturligt att nu också satsa mer på hälsoinspiration. Genom samarbetet med TV4 tar Arla ett steg till att skapa en ny digital kanal som stärker relationen till konsumenterna. I den nya digitala kanalen vill Arla också samarbeta med flera andra företag och branscher för att skapa ett brett, relevant och trovärdigt digitalt innehåll som sätter fokus på hälsa, säger Patrik Hansson.

Programmet är en redaktionell produkt och det är TV4 som är ansvarig utgivare för sändningen av programmen på TV4:s kanaler. Arlas varumärke kommer att lyftas fram före och efter programmen som sponsor. Den digitala plattformen kommer drivas separat från Arla och andra samarbetspartners nuvarande verksamheter, och planen är att göra det i ett eget bolag. Plattformen kommer enbart innehålla reklam för produkter på särskilt anvisade reklamplatser, där Arla och andra företag får möjlighet att annonsera sina produkter.

Presskontakt:
Claes Henriksson, presschef Arla Sverige: 0708-84 42 90, claes.henriksson@arlafoods.com

Presskontakt

Max Wallenberg
Max Wallenberg Presschef Arla Sverige max.wallenberg@arlafoods.com 070-88 44 290 (pressjour) 072-724 70 76