Gunnar Gidefeldt ny kommunikationsdirektör för Arla Sverige

Lästid
1 min
Gunnar Gidefeldt ny kommunikationsdirektör för Arla Sverige
Publicerad
03 november 2015

Gunnar Gidefeldt har utsetts till ny kommunikationsdirektör och medlem i ledningsgruppen för Arla Sverige. Gunnar har tidigare varit kommunikationsdirektör på TV4-gruppen och närmast drivit egen konsultverksamhet inom kommunikation och strategi.

Gunnar Gidefeldt ersätter Inger Myresten, som i somras tog rollen som Head of Marketing inom Foodservice på Arla Sverige. Gunnar kommer ansvara för den övergripande svenska kommunikationsstrategin och stakeholder management. Han rapporterar direkt till Henri de Sauvage Nolting, Executive Vice President för Arla Sverige.

"Jag är övertygad om att Gunnar kommer att bidra till att bygga Arlas varumärke i Sverige och leda vår kommunikationsstrategi framåt tillsammans med vårt kompetenta kommunikationsteam. Han har en bra kommersiell förståelse, stark erfarenhet inom ledarskap och kunskap om att arbeta med varumärken", säger Henri de Sauvage Nolting.

“Jag är både stolt och glad över att få möjlighet till att få arbeta med ett sådant starkt och traditionsfyllt varumärke som Arla. Den professionalism jag har mötts av i mina kontakter med företaget under rekryteringsprocessen bekräftar bilden man har av Arla, ett mycket kompetent och drivet företag som ständigt utvecklas och vill framåt. En sådan arbetsplats vill man helt enkelt tillhöra”, säger Gunnar Gidefeldt.

De senaste åren har Gunnar drivit konsultverksamhet genom det egna bolaget 2Gidefeldt AB. Innan dess arbetade han som verkställande direktör på en kommunikationsbyrå. Mellan 1999 och 2012 arbetade Gunnar inom TV4-gruppen i olika roller, senast som kommunikationsdirektör.

Gunnar Gidefeldt tillträder sin nya tjänst 9 november 2015.

För mer information, kontakta Arlas pressjour, tel: 08 - 789 50 90.