Kampanjstart för ”Upptäck det goda”
- Lästid
- 1 min
- Publicerad
- 02 september 2014
- Kontakter:
- Presskontakt
Arla har sett över varumärkesidentiteten globalt och nu rullas kampanjen Upptäck det goda ut marknad för marknad. Kampanjen syftar till att stärka Arlas position som ett av världens ledande mejeriföretag och är baserad på insikter om hur folk upplever mejeriprodukter i sin vardag.
*"Det har varit spännande att se hur kommunikationen tagit form. Kampanjen ska användas på alla Arlas marknader och det känns som vi nu har ett bra sammanhållande språk som knyter samman design och kommunikationsmanér. Det ger en trevlig, inbjudande och modern helhet"*säger Ann Freudenthal, ansvarig för Arla Brand i Sverige.
Inför lanseringen av den nya kampanjen har Arla undersökt hur mejeriprodukter bidrar till att skapa goda ögonblick i människors liv. Tusentals konsumenter världen över har tillfrågats varför de älskar mejeriprodukter och det stod snart klart att inte bara handlar om själva produkterna utan vad de kan åstadkomma.
"Även om svaren varierade från land till land instämde konsumenterna i att mejeriprodukter skapar goda ögonblick, fina minnen och är nyttiga" säger Ann Freudenthal.
Smygstart sedan i våras
Redan i våras började Arla i Sverige rulla ut den nya varumärkesidentiteten med ny design på merparten av Arlas produkter. När sedan Arlas EKO-kork gjord på förnybar råvara, grekisk yoghurt och Arla kvarg lanserades i maj användes det nya kommunikationskonceptet fullt ut. Arlas lastbilar har fått ny dekor och sedan en dryg vecka tillbaks tolkar ett antal ambassadörer vad Upptäck det goda innebär för dem på Instagramkontot @upptackdetgoda.
Fakta om Upptäck det goda
Upptäck det goda är Arlas största globala marknadsföringskampanj någonsin för att öka kännedom och lojalitet bland konsumenterna. Grundtanken är att mejeriprodukter skapar goda ögonblick, fina minnen och är nyttiga. Den nya kampanjen har ersätter Närmare naturen och innefattar en helt ny serie reklamfilmer och annonser. Upptäck det goda innefattar också visuella förändringar, exempelvis att Arla-produkterna kommer ha likartade förpackningar. Arlas logotyp kommer inte att förändras i och med den nya identiteten men andra delar som typsnitt, stilen på bilder och förpackningar har förnyats.
Läs mer om Upptäck det goda och se fler filmer på arla.se/arla
För mer information, kontakta:
Ann Freudenthal, ansvarig för Arla Brand, Arla Foods
Tel. 08-789 58 48, 070 – 689 58 48
E-post: ann.freudenthal@arlafoods.com
Mikael Lindgren, PR-chef, Arla Foods
Tel: 08-789 52 13, 076 – 879 85 13
E-post: mikael.lindgren@arlafoods.com