Arla Play - Arlas filmskatt på ett ställe

Lästid
1 min
Publicerad
05 juni 2013
Kontakter:
Presskontakt

Omtyckta reklamfilmer, inspirerande matlagning och historiska pärlor. Nu finns Arlas filmer samlade på ett ställe på webben – Arla Play. Arlas nya mediebibliotek är en del av nya arla.se – en responsiv videoplattform som gör att man kan titta på filmerna både i mobilen, på läsplatta och på datorn.

Att söka och titta på rörligt material på webben blir allt mer populärt. Video erbjuder goda möjligheter till engagemang och inspiration. Det har Arla tagit fasta på i utvecklingen av Arla Play – en tjänst som samlar Arlas filmer på webben.

  • Vi vill dela med oss av vår filmskatt och det rörliga material som skapats under åren. Vi har många filmer som är efterfrågade och omtyckta av våra konsumenter. Vi vet att våra konsumenter gärna engagerar sig i Arla och det vi kan erbjuda, säger Christina Skoglund, ansvarig för arla.se på Arla.

Arlas satsning på film är mångårig. I Arlas filmskatt finns så väl omtyckta reklamfilmer, matlagningsfilmer, historiska pärlor och nytillskottet Arlakadabra, en avdelning med filmer för barn.

  • Vi tror på film som kommunikationsverktyg och satsar på att kommunicera mer via video. Vårt mål är att Arla Play ska vara en videotjänst att räkna med i framtiden, så bra att många vill titta på våra filmer, inspireras till att laga god mat och, till och med, dela upplevelsen med andra, säger Christina Skoglund.

Klassiska reklamfilmer för Bregott, mjölk, minimjölk och Café au lait är några av de filmer som finns på Arla Play. I Arla Play finns också funktioner som att kunna sända live från olika Arlaevent.

Tjänsten bakom Arla Play tillhandahålls av videoplattformsföretaget Screen 9 genom en lösning som har integrerats i EPiServer. Arlas webbpartner Creuna har ansvarat för utveckling och design av det nya mediebiblioteket.

Presskontakt

Max Wallenberg
Max Wallenberg Presschef Arla Sverige max.wallenberg@arlafoods.com 070-88 44 290 (pressjour) 072-724 70 76