Rosa kampanj i mejerihyllan: KESO® cottage cheese Hallon stödjer bröstcancerforskningen
- Lästid
- 1 min
- Publicerad
- 14 september 2011
- Kontakter:
- Presskontakt
Med start i september och under hela oktober kommer butikernas mejerihyllor att gästas tillfälligt av en rosa produkt, KESO® cottage cheese Hallon. Detta är ett samarbete med Bröstcancerföreningarnas Riksorganisation. För varje såld förpackning skänker Arla en krona till Bröstcancerfonden.
Varje höst under oktober i samband med Rosa Bandet-kampanjen dyker det upp rosa produkter i många butiker. Syftet är att stödja bröstcancerforskningen. För första gången får även mejerihyllan en rosa tillökning med samma syfte. För varje såld förpackning av KESO cottage cheese Hallon går en krona oavkortat till Bröstcancerfonden som administreras av Bröstcancerföreningarnas Riksorganisation, BRO .
KESO cottage cheese har målgruppen kvinnor 30-45 år, en betydande grupp i Rosa Bandet-kampanjen. Därför har Arla valt att stödja forskningen med just den här produkten. Kombinationen cottage cheese och hallon ger både en god smak och en mild ljusrosa färg.
– Vi vill vara med och bidra och vi hoppas att konsumenterna kommer att uppskatta det. Vårt mål är att sälja 120 000 förpackningar KESO cottage cheese Hallon och få minst 10 000 personer som gillar vår Facebooksida.Det blir sammanlagt 220 000 kr till Bröstcancerfonden, säger Karin Granlund, Brand Manager KESO.
Facebooksidan startar den 1 oktober, du hittar den på www.facebook.com/arlakeso.
KESO® cottage cheese Hallon finns i butik under september och oktober så långt lagret räcker, hos samtliga kedjor inom dagligvaruhandeln över hela landet.
Fakta om KESO® Cottage Cheese Hallon 3%
Vikt/Volym: 250g
Cirkapris: 17 kr
Ingredienser:
Cottage cheese (mjölk, grädde, syrningskultur, salt, löpe), hallon 13 %, socker 4 %, stärkelse, konserveringsmedel (kaliumsorbat), naturlig arom, surhetsreglerande medel (natriumcitrat).
Inget färgämne är tillsatt.
Näringsvärde per 100g:
Energivärde 400 kJ/100 kcal
Protein 10 g
Kolhydrat 7,5 g
Fett 3 g
För ytterligare information kontakta:
Inger Söderlund, PR-chef Arla Foods AB,
tel: 08-789 58 84, e-post: inger.soderlund@arlafoods.com
Karin Granlund, Brand Manager KESO, 08-789 5123, e-post: karin.granlund@arlafoods.com