Arla Köket Kesella kvarg i två nya somriga smaker - hallon och rabarber

Lästid
1 min
Publicerad
27 april 2011
Kontakter:
Presskontakt

Kvarg är en populär produkt i svenska hushåll och under det senaste året har efterfrågan på kvargprodukter ökat med 29 procent*. Det hör delvis ihop med produktens fördelar när det gäller bakning och matlagning. Idag är volymandelen av smaksatt kvarg 16,5 procent av totalmarknaden för kvarg. Lanseringen av Kesella kvarg i smakerna hallon och rabarber är ett ytterligare led i produktutvecklingen på en växande marknad.

Nyheterna är tillverkade av vanlig naturell kvarg som smaksatts med naturliga råvaror. Produkterna innehåller små bitar av hallon respektive rabarber och har en fetthalt på 7,5%. Arla Köket Kesella kvarg finns sedan tidigare som naturell i två olika fetthalter, 10% och 1% samt en variant som är smaksatt med vanilj med en fetthalt på 7,5%.

I samband med lanseringen uppgraderas förpackningsdesignen för hela sortimentet. Syftet är att skapa ett modernare uttryck samtidigt som produkterna ska synas bättre i butikshyllan.

Produkterna finns i butik från och med vecka 18 och har ett cirkapris på 14 kronor.

* Nielsen Company, DVH volym rullande helår till och med vecka 12, 2011.

För mer information kontakta:

Inger Söderlund, PR-chef Arla Foods

Tel: 070-689 58 84

inger.soderlund@arlafoods.com

För högupplösta bilder www.mediawizard.arlafoods.com/

Presskontakt

Max Wallenberg
Max Wallenberg Presschef Arla Sverige max.wallenberg@arlafoods.com 070-88 44 290 (pressjour) 072-724 70 76