God Morgon® lanserar Juicebaren

Lästid
2 min
Publicerad
24 augusti 2010
Kontakter:
Presskontakt

Så har vi aldrig sett God Morgon förut. Den omtyckta frukostjuicen har frigjort sig från frukostbordet och dagligvaruhandelns kyldiskar. Med Juicebaren på Nytorget Urban Deli på Söder i Stockholm vill God Morgon komplettera sin välkända sida med en mer lekfull och inspirerande sida.

På frukostbordet har juicen sin självklara plats, men när smoothies blev populärt som mellanmål och energikick, väckte det även intresset för juicen vid andra tidpunkter än frukost.

Alltid och överallt

Juicebaren God Morgon erbjuder juicer och smoothies för dygnets alla timmar. Grunden är ren frukt som pressas och mixas med bär, kryddor, grönsaker och eller yoghurt. Möjligheterna är oändliga och smakrikedomen fascinerar och överraskar. Juicebaren har God Morgon Nypressad som bas för ett sortiment med svensk twist i namn och smak.

– Med den svenska tonen i vårt sortiment pekar vi på att det också är fullt möjligt att ta ett glas juice eller mixa en smoothie hemma. Juicebaren bjuder på inspirationen och ingredienserna finns i butiken, berättar Malin Hammarström som är varumärkesansvarig för God Morgon på Rynkeby Foods. Rynkeby Foods är Arlas dotterbolag för fruktdrycker.

Bara äkta råvaror

En smoothie är en hel liten måltid med bara frukt och/eller grönsaker. Juice får enligt regelverket kring fruktdrycker endast innehålla juice från frukt, bär och grönsaker. Undersökningar visar att många felaktigt tror att juice innehåller tillsatt socker. Något som alltså inte stämmer. I Juicebaren mixas och blandas allt inför kunden – ren frukt och äkta råvaror, inget kan vara tydligare.

– Med Juicebaren vill vi poängtera att juice är ren pressad frukt, berättar Malin Hammarström. Rekommendationen är att vi ska äta fem frukter eller grönsaker om dagen, motsvarande totalt 500 gram. En frukt, eller 100 gram, kan med fördel ersättas med ett glas juice.

Fortsättning följer

– Vi är entusiastiska och optimistiska när det gäller detta koncept som utvecklats tillsammans med vår samarbetspartner kommunikationsbyrån Oliven. Dessutom har vi haft möjlighet att samarbeta med en entreprenör med samma grundsyn på kvalitet och ekologi som vi. Engagemanget från Nytorget Urban Deli har varit en stor tillgång och försäljningen bekräftar att vi är på rätt väg.

– Att Rynkeby Foods ska bidra till att utveckla juicemarknaden är självklart, men det är inte lika givet vi ska vara med och driva en kedja med juicebarer. Däremot finns det flera idéer om hur vi ska utveckla detta vidare, konstaterar Malin Hammarström.

För mer information kontakta:

Malin Hammarström, Brand & Product Manager God Morgon & Rigtig Juice, Rynkeby Foods

tel: 08-789 52 95, mobil: 070 689 52 95, mail: malin.hammarstrom@arlafoods.com

Relaterade artiklar

Presskontakt

Max Wallenberg
Max Wallenberg Presschef Arla Sverige max.wallenberg@arlafoods.com 070-88 44 290 (pressjour) 072-724 70 76