Yoggi Yalla® utökar samarbetet med Rix FM – mobilspel med jakt och turné med smakaudition ska stärka varumärket i målgruppen

Lästid
2 min
Publicerad
15 maj 2008
Kontakter:
Presskontakt

I sommar blir drickyoghurten Yoggi Yalla® delsponsor till Rix FM Festival stora sommarturné. I samband med turnén anordnas en stor smakaudition av drickyoghurten. Starten sker den 15 maj i Stockholm och avslutas den 20 augusti i Norrköping. Samtidigt lanseras det nya mobilspelet Yoggi Yalla Game, där man blir jagad av radioprofilerna Roger, Titti och Gert. Syftet är att nå målgruppen via nya och oprövade kanaler.

Yoggi Yalla® kommer i år att finnas med på Rix FM Festival stora sommarturné som startar den 15 maj i Stockholm i Kungsträdgården. Besökarna på de 17 olika stoppen runt om i Sverige får smaka på fyra nya Yoggi Yalla® sorter och rösta på sin favorit i en smakaudition. Den smak som får flest röster kommer att lanseras i butik våren 2009. Röstningen sker via sms och alla som röstar får Yoggi Yalla Game i retur.

Radioprofiler blir dataspelsprofiler
Under turnén lanseras mobilspelet Yoggi Yalla Game, där utmaningen är att ta sig igenom en labyrint av gångar utan att bli fångad av Roger, Titti eller Gert från Rix Morron Zoo. Alla som spelar spelet och skickar in sitt resultat får en rabattkupong i retur med vilken man kan köpa en Yoggi Yalla® i Seven Eleven eller Pressbyrån för fem kronor. Ordinarie pris är cirka 16 kronor.

  • Samarbetet med Rix FM kopplat med turnén och mobilspelet ger oss en möjlighet att möta målgruppen samtidigt i flera kanaler under en för oss försäljningsstark period, säger Eva Tingåker Johansson, Nordic Brand Manager för Yoggi.

  • Vi har tidigare jobbat med smakauditions för Yoggi 1-liter med framgång, då 12.000 personer röstade fram vårens smakvinnare och i år är det Yoggi Yallas® tur. Vi vänder oss till en yngre målgrupp som vi hoppas ska uppskatta konceptet, avslutar Eva Tingåker Johansson.

Turnéplan Rix FM Festival turné

Stockholm, 15 maj
Falun, 23 maj
Linköping, 30 maj
Jönköping, 31 maj
Västerås, 13 juni
Lidköping, 27 juni
Karlstad, 09 juli
Halmstad, 17 juli
Trollhättan, 20 juli
Örebro, 23 juli
Helsingborg, 25 juli
Luleå, 31 juli
Kalmar, 07 aug
Växjö, 08 aug
Göteborg, 13 aug
Malmö, 16 aug
Norrköping, 20 aug

För mer information kontakta:
Eva Tingåker Johansson, Nordic Brand Manager, Yoggi
tel: 0709-39 54 43, eva-tingaker.johansson@arlafoods.com

Presskontakt:
Inger Söderlund, PR-chef Arla Foods
tel 070-689 58 84 eller 08-789 58 84, inger.soderlund@arlafoods.com

Arla Foods är Europas största mejeriföretag med en samlad mjölkinvägning på ca 8,4 miljarder kilo och en omsättning på ca 55,5 miljarder svenska kronor Det är en kooperativ förening som ägs av ca 10 500 danska och svenska mjölkbönder. Arla Foods producerar mjölkbaserade livsmedel i åtta länder och har försäljningskontor över hela världen. Med rötterna i åkermarken, på både den svenska och danska sidan om Öresundsbron, exporterar vi mejerivaror till Europa, Asien och USA. Verksamheten omfattar hela kedjan från mjölkproduktion till färdiga produkter.

Presskontakt

Max Wallenberg
Max Wallenberg Presschef Arla Sverige max.wallenberg@arlafoods.com 070-88 44 290 (pressjour) 072-724 70 76