WatersWidgren/TBWA ny reklambyrå för Kelda®

Lästid
2 min
Publicerad
17 april 2008
Kontakter:
Presskontakt

WatersWidgren/TBWA blir ny reklambyrå för Kelda®. Varumärket står inför stora förändringar under året samtidigt som sortimentet lanseras på foodservicemarknaden och nordiskt. Ett noggrant strategi- och kreativt arbete ska ge ny inspiration och nytänkande kring varumärket och matlagningskategorin Cooking. Av fem byråer har nu Arla Foods valt WatersWidgren/TBWA för det fortsatta arbetet. De första resultaten av samarbetet kommer att synas till hösten. - Det har varit hård konkurrens bland de vi tittat på. Nu ser vi fram emot att komma igång med arbetet. Vi bedömde WW/TBWA som den bästa partnern i vårt arbete att vitalisera och relansera varumärket Kelda. Dessutom är de väl lämpade att jobba nordiskt genom sitt nätverk. Vår marknadsorganisation är nordisk och vi behöver partners som kan möta oss på en nordisk nivå och gärna även mer internationellt, säger Magdalena Gerger, Marketing Director Arla Foods Nordic. För WatersWidgren/TBWA innebär uppdraget att man kan utnyttja sin nordiska kompetens till fullo. - Vi är väldigt glada, stolta och hedrade över att Arla väljer oss som partner. Att få börja arbeta med Arla generellt och Kelda specifikt känns otroligt spännande, både eftersom Arla har en sådan gedigen kompetens och tro på bra kommunikation och för att vi nu tillsammans har en stor utmaning framför oss. Arlas ambition gör att vi kan utnyttja kompetensen i nätverket fullt ut, säger Per Olholt, ansvarig Projektledare på WatersWidgren/TBWA Arbetsgruppen från nya byrån kommer att bestå av Per Olholt (projektledare), Carl Dalin (art director), Kalle Widgren (copy), Niclas Norström (planner), Annika Molnar (produktionsledare) och Erika Hellström (grafisk formgivning). Kelda® lanserades i Sverige för 15 år sedan och har under årens lopp positionerat sig som ett välkänt varumärke som står för bekvämlighet och inspiration. 2008 blir förändringens år för Kelda® soppor och såser. Stora produktionsinvesteringar har gjorts för att erbjuda nästa generation Kelda-produkter. Redan nu har sortimentet fått ny design, nya storlekar, nya namn, nya produkter och en ny produktkategori. Inom Cooking kategorin finns även varumärkena Arla Köket® i Sverige och Arla Karolines Kökken® i Danmark. Projektansvar för dessa varumärken ligger hos Stenström Redcell. Presskontakt: Inger Söderlund, PR-chef Arla Foods, tel 070-689 58 84 eller 08-789 58 84, inger.soderlund@arlafoods.com Arla Foods är Europas största och världens tredje största mejeriföretag med en samlad mjölkinvägning på ca 7,1 miljarder kilo och en omsättning på ca 58 miljarder kronor. Arla är en kooperativ förening som ägs av 11 600 svenska och danska mjölkbönder. Arla Foods producerar mjölkbaserade livsmedel i åtta länder och har försäljningskontor över hela världen. Verksamheten omfattar hela kedjan från mjölkproduktion till färdiga produkter. Koncernen har18 000 anställda, huvudsakligen i Danmark, Sverige och Storbritannien. www.arlafoods.se.

Presskontakt

Erik Bratthall
Erik Bratthall Presschef Arla Sverige erik.bratthall@arlafoods.com 070-88 44 290 (pressjour) 070-89 44 342
Sandra Eriksson
Sandra Eriksson Pressekreterare Arla Sverige sandra.eriksson@arlafoods.com 070-88 44 290 (pressjour) 073-53 36 727