Fullt drag under Castello i Tyskland

Lästid
1 min
Publicerad
10 juli 2007
Kontakter:
Presskontakt

Den tyska säljkåren är nu i gång med att se till att det blir fullt utbyte av den starka marknadsposition inom dessertost som Arla Foods har uppnått på den tyska marknaden i och med övertagandet av Tholstrup.

– Vi har fått en mycket solid plattform för dessertost i Tyskland och den räknar vi med att kunna höja ytterligare. Castello är ett starkt märke, det ligger på den högre prisskalan, och här kommer vi verkligen att få utbyte av en ökad försäljningsinsats, säger Torben Olsen, som är ansvarig för försäljningen på den tyska marknaden.

Den samlade säljkåren i Tyskland presenterades i maj för sortimentet och historien bakom Tholstrups ostar, och just nu är man i gång med att sätta fullt blås under butikskampanjerna. Blå Castello går i täten för kampanjaktiviteterna som ska säkra den optimala placeringen på såväl butikshyllan som i delikatessdisken.

Den 1 juli integreras Tholstrups tyska dotterbolag i Arla Foods och säljkontoret i Rattingen överförs till Arla Foods tyska huvudkontor i Düsseldorf.

Presskontakt:
Katarina Malmström, Kommunikationschef.
tel: +46 (0)8 789 50 59
mobil: +46 (0)70 689 50 59
e-post: katarina.malmstrom@arlafoods.comArla Foods är Europas största mejeriföretag med en samlad mjölkinvägning på cirka 8,4 miljarder kilo och en omsättning på cirka 59,2 miljarder svenska kronor Det är en kooperativ förening som ägs av cirka 8 500 danska och svenska mjölkbönder. Arla Foods producerar mjölkbaserade livsmedel i tolv länder och har försäljningskontor i 27 länder. Med rötterna i åkermarken, på både den svenska och danska sidan om Öresundsbron, exporterar vi mejerivaror till hela världen. Verksamheten omfattar hela kedjan från mjölkproduktion till färdiga produkter.

Relaterade artiklar

Presskontakt

Max Wallenberg
Max Wallenberg Presschef Arla Sverige max.wallenberg@arlafoods.com 070-88 44 290 (pressjour) 072-724 70 76