Folkets röst ska smaksätta ny yoghurt

Lästid
2 min
Publicerad
04 september 2006
Kontakter:
Presskontakt

Förra året vann mango/litchi. 2004 valde svenska folket blåbär/banan vanilj. Men vad faller svenskarna i smaken i år? Nu drar återigen Yoggi Smak Audition igång och pågår från v.36 till v.40. För fjärde året i rad genomförs nu Yoggi Smak Audition med målet att få fram nästa års nya smak på Yoggi Lätt & Lättsockrad. Med stöd av olika marknadsundersökningar har fyra nya smaker har tagits fram. En av dessa smaker kommer att lanseras tidigt våren 2007 och det är svenska folket som är juryn som bestämmer vilken smak det blir. De fyra smakerna är: - Granatäpple/hallon – exotiska Mellanöstern möter svensk sommar - Jordgubb/tomat – trendigast på marknaden, blanda frukt och grönsak - Passion/jordgubb – kärlek i yoghurtform - Guava/apelsin/vanilj – Rix Morron-Zoo-favorit Yoggi Smak Audition kommer under de närmaste veckorna att besöka tio orter runt om i Sverige, från Malmö i söder till Luleå i norr, och låta invånarna smaka och lägga sin röst på den godaste smaken. Röstning kan även göras på www.arla.se. Här kan man dessutom se hur invånarna på de olika orterna har röstat. Smaken som vinner kommer ut i butik i början av 2007 och finns att köpa under hela året. Sedan är det dags för en ny smak igen, framröstad av konsumenterna. - Alla smaker som svenska folket har valt tidigare har blivit stor succé. Därför fortsätter vi med vår smakaudition och behåller allmänheten som enväldig jury. Det ska bli spännande att se vilken smak som vinner i år, säger Eva Tingåker-Johansson, varumärkesansvarig Yoggi. Under v.36 till v.40 besöker Yoggi Smak Audition följande orter: 8/9 Stockholm – Täby Centrum, 9/9 Stockholm- Heron city – (Kungens kurva) 15/9 Malmö – Jägersro Köpcentrum, 16/9 Helsingborg – Väla Köpcentrum 22/9 Göteborg – Nordstan, 23/9 Karlstad – Bergvik Köpcentrum 29/9 Gävle – Gallerian Nian, 30/9 Östersund – Kärnan (Kyrkg. 64) 6/10 Umeå – Strömpilen (vid ICA Maxi), 7/10 Luleå – Smedjan (Storg. 36-38) Sista dagen för att rösta är den 7 oktober. För mer information: Inger Söderlund, PR-chef Arla Foods, tel: 070-689 58 84, 08-789 58 84, inger.soderlund@arlafoods.com Birgitta Wessman-Neander, Projektansvarig PR Arla Foods, tel: 070-689 54 35 eller 08-789 54 35, birgitta.wessman-neander@arlafoods.com Arla Foods är Europas största mejeriföretag med en samlad mjölkinvägning på ca 8,4 miljarder kilo och en omsättning på ca 55,5 miljarder svenska kronor Det är en kooperativ förening som ägs av ca 10 500 danska och svenska mjölkbönder. Arla Foods producerar mjölkbaserade livsmedel i åtta länder och har försäljningskontor över hela världen. Med rötterna i åkermarken, på både den svenska och danska sidan om Öresundsbron, exporterar vi mejerivaror till Europa, Asien och USA. Verksamheten omfattar hela kedjan från mjölkproduktion till färdiga produkter.

Presskontakt

Max Wallenberg
Max Wallenberg Presschef Arla Sverige max.wallenberg@arlafoods.com 070-88 44 290 (pressjour) 072-724 70 76