Apetina sprider sommarmatglädje i mp3-format

Lästid
2 min
Publicerad
15 juni 2006
Kontakter:
Presskontakt

Apetina fetaost sänder i sommar fem poddradioprogram i serien ”Apetina 1001 möjligheter”. Programmen har olika teman som ska sprida matglädje, inspirera till vardagsmatlagning och ge en helhetslösning på en lyckad sommarkväll. Det första programmet har Fotbolls-VM som tema och ger bland annat tips på vad man kan äta för att ladda inför matcherna. Programmet kan laddas ner från Arla Kökets hemsida, www.arla.se, från och med den 15 juni. Poddradio innebär nya möjligheter för Arla att kommunicera och bygga relationer till sina konsumenter. Arla har sedan mitten av maj inspirerat till matlagning via poddradioprogram på arla.se och veckan innan midsommar är det avspark för det första av fem program från Apetina på arla.se. Programmen ska inspirera till rolig matlagning och ge infallsvinklar som man vanligtvis annars inte tänker på. Varje program har ett eget tema. Fotbolls-VM inleder och följs av, midsommar, grillkväll med grannarna, middagsdejt och brunch. I programmen vill Arla genom Apetina fetaost förmedla en helhetslösning på en bra sommarkväll med god mat och ställer sig frågor som - Vad kan man ge sina gäster som upplevelse under kvällen utöver maten? Vad äter man för att ladda bäst inför en match under fotbolls-VM? Vilken är den bästa VM-maten som faktiskt kan ätas i soffan framför TVn? Under en femveckorsperiod kommer ett nytt program varje vecka. Recepten på maträtterna som tillagas i programmet kommer att finnas på hemsidan www.arla.se under receptsök. Arla är det första livsmedelsföretaget som använder sig av poddradio som en marknadsföringskanal. Nu tar Arla konceptet ett steg vidare och sänder nu även med en enskild produkt som avsändare. Programmen går att ladda ner på mp3 eller lyssna på direkt i datorn. Antingen laddas ljudfilerna ner manuellt eller så automatiserar man processen genom att skaffa sig ett prenumerationsprogram, en podcastklient. Så fort ett nytt program läggs ut, hämtar klienten hem det och presenterar det. Bifogat finns ett program plus, ett programschema och bakgrundsinformation om poddcasting och poddradio. För mer information: Inger Söderlund, PR-chef tel: +46 (0)8 789 58 84 mobil: +46 (0)70 689 58 84 fax: +46 (0)8 20 92 60 e-post: inger.soderlund@arlafoods.com Birgitta Wessman-Neander, PR & Kommunikation tel: +46 (0)8 789 54 35 mobil: +46 (0)70 689 54 35 e-post: birgitta.wessman-neander@arlafoods.com Arla Foods är Europas största mejeriföretag med en samlad mjölkinvägning på ca 8,4 miljarder kilo och en omsättning på ca 55,5 miljarder svenska kronor Det är en kooperativ förening som ägs av ca 10 500 danska och svenska mjölkbönder. Arla Foods producerar mjölkbaserade livsmedel i åtta länder och har försäljningskontor över hela världen. Med rötterna i åkermarken, på både den svenska och danska sidan om Öresundsbron, exporterar vi mejerivaror till Europa, Asien och USA. Verksamheten omfattar hela kedjan från mjölkproduktion till färdiga produkter.

Presskontakt

Max Wallenberg
Max Wallenberg Presschef Arla Sverige max.wallenberg@arlafoods.com 070-88 44 290 (pressjour) 072-724 70 76