Arla på Allt för hälsan mässa

Lästid
1 min
Publicerad
18 februari 2005
Kontakter:
Presskontakt

Arla Foods Sverige finns med på Nordens ledande mässa för kost, hälsa och motion, Allt för Hälsan, som öppnar fredagen den 18 februari på Stockholmsmässan. Där blir det premiär för en helt ny lättmjölk från Arla med extra kalcium och D-vitamin. Sundhet och balans kännetecknar Arla Foods deltagande på Allt för hälsan 2005. Förutom fredagens seminarium kring de nya forskningsrönen om kalcium presenteras ett urval av nya produkter som ska ge ökat välbefinnande. Besökarna får smaka på en helt ny lättmjölk som börjar säljas under våren. Lättmjölken innehåller extra kalcium och D-vitamin. Besökarna får också smaka fruktyoghurten Yoggi Mini, utan tillsatt socker och som innehåller mindre än 0,1 procent fett och Keso Mini med en fetthalt på 1,5 procent. Dessutom presenteras tre nya juicer med mervärden. Allt detta tillsammans med Cultura, som är ett sortiment av hälsoprodukter. Mässan är öppen fredag - söndag (www.alltforhalsan.se). För mer information: Inger Söderlund, PR-chef tel: +46 (0)8 789 58 84 mobil: +46 (0)70 689 58 84 fax: +46 (0)8 20 92 60 e-post: inger.soderlund@arlafoods.com Birgitta Wessman-Neander, projektledare PR tel: +46 (0)8 789 54 35 mobil: +46 (0)70 689 54 35 e-post: birgitta.wessman-neander@arlafoods.com Arla Foods är Europas största mejeriföretag med en samlad mjölkinvägning på ca 8,5 miljarder kilo och en omsättning på ca 57 miljarder svenska kronor Det är en kooperativ förening som ägs av ca 11 600 danska och svenska mjölkbönder. Arla Foods producerar mjölkbaserade livsmedel i åtta länder och har försäljningskontor över hela världen. Med rötterna i åkermarken, på både den svenska och danska sidan om Öresundsbron, exporterar vi mejerivaror till Europa, Asien och USA. Verksamheten omfattar hela kedjan från mjölkproduktion till färdiga produkter.

Presskontakt

Max Wallenberg
Max Wallenberg Presschef Arla Sverige max.wallenberg@arlafoods.com 070-88 44 290 (pressjour) 072-724 70 76