Minimeal med ny design
- Lästid
- 1 min
- Publicerad
- 27 oktober 2004
- Kontakter:
- Presskontakt
Från och med i höst har Arla Foods MiniMeal i Sverige och Danmark fått ett nytt utseende. – Vi har gjort en större konsumentundersökning, där de tillfrågade bland annat fick tycka till om MiniMeals design. Det visade sig att det fanns ett behov av att ta fram ett nytt utseende på förpackningen som bättre motsvarar innehållet, säger Ole Hagen, Nordenchef för MiniMeal. Konsumenterna fick ta del av ett antal förslag till ny design, och den undersökningen fick sedan vara till hjälp vid framtagandet av den nya förpackningen. – Den nya designen lyfter bättre fram det som MiniMeal ska stå för: att den är frisk och fräsch, ger energi och att den har koppling till mejerivärlden. Minimeal vaniljris ingår i sortimentet Energi på språng, och består av smakerna Jordgubb, Hallon & Svart vinbär, Blåbär, Hallon/Äpple, Körsbär och den senaste nyheten Rabarber/Persika. Dessutom finns vaniljyoghurt med tre olika varianter av Start!. Presskontakt: Katarina Malmström, Presschef tel: +46 (0)8 789 50 59 mobil: +46 (0)70 689 50 59 e-post: katarina.malmstrom@arlafoods.com Arla Foods är Europas största mejeriföretag med en samlad mjölkinvägning på ca 8,6 miljarder kilo och en omsättning på ca 58 miljarder svenska kronor Det är en kooperativ förening som ägs av ca 12 700 danska och svenska mjölkbönder. Arla Foods producerar mjölkbaserade livsmedel i åtta länder och har försäljningskontor över hela världen. Med rötterna i åkermarken, på både den svenska och danska sidan om Öresundsbron, exporterar vi mejerivaror till Europa, Asien och USA. Verksamheten omfattar hela kedjan från mjölkproduktion till färdiga produkter.