Försäljningen lyfter med svala sommarprodukter

Lästid
1 min
Publicerad
07 juni 2004
Kontakter:
Presskontakt

Våren och sommaren är en extra viktig tid för vissa Arlaprodukter, bland annat filmjölk, som nu kommer i en ny smak, Lättfil vanilj. – Försäljningen av fil ökar under sommaren. Folk äter fil som lättlunch när det är varmt. Därför lanserar vi alltid våra nyheter i början av maj, säger David Bodén, produktchef för fil. Han berättar att försäljningen av filmjölk ökar med 30 procent under toppmånaden augusti i jämförelse med bottenmånaderna december och februari. Andra produkter som säljer bra när det blir varmare är Islatte och nya Smoothie. Men det får inte vara för varmt. – Bästa förutsättningarna är en lagom varm vår och tidig sommar, då folk fortfarande arbetar. När sommaren och värmen drar igång ordentligt lockar badstränderna, och då väljer folk andra drycker att släcka törsten med, säger Niklas Larsson, produktchef drycker. Cottage cheese har också en försäljningstopp från och med början av maj. – Det är framför allt vår smaksatta KESO som får ett uppsving. Konsumenterna äter lättare mat till lunch på jobbet och de väljer cottage cheese till picknicken. Kanske är en del också ute efter mager, nyttig baddräktsmat inför sommaren, säger Fredrik Larm, produktchef cottage cheese. Presskontakt: Katarina Malmström, Presschef tel: +46 (0)8 789 50 59 mobil: +46 (0)70 689 50 59 e-post: katarina.malmstrom@arlafoods.com

Presskontakt

Max Wallenberg
Max Wallenberg Presschef Arla Sverige max.wallenberg@arlafoods.com 070-88 44 290 (pressjour) 072-724 70 76