Yoggi tar över efter Kløver yoghurt
- Lästid
- 1 min
- Publicerad
- 28 maj 2003
- Kontakter:
- Presskontakt
Den här veckan kommer danskarnas Kløver yoghurt i 150 grams bägare att ersättas med Yoggi. Det blir samma smaker som redan finns i enliters Yoggi, nämligen jordgubb, päron/banan, peach melba och ananas.
– Vi byter till Yoggi på grund av den moderna designen på förpackningen som gör att den syns bättre i butikshyllorna. Dessutom vill fler och fler konsumenter ha fettsnåla produkter. Yoggi innehåller bara 1,3 procent fett, medan fettinnehållet i Kløver yoghurt ligger mellan 3 och 3,5 procent, säger Søren Skjalm Rasmussen, produktchef, Division Danmark.
Den som vill ha Kløver yoghurt kan även i fortsättningen köpa den i enliters förpackningar.
För mer information:
Inger Söderlund, PR-chef
tel: +46 (0)8 789 58 84
mobil: +46 (0)70 689 58 84
fax: +46 (0)8 20 92 60
e-post: inger.soderlund@arlafoods.com
Birgitta Wessman-Neander, PR & Kommunikation
tel: +46 (0)8 789 54 35
mobil: +46 (0)70 689 54 35
e-post: birgitta.wessman-neander@arlafoods.com
Arla Foods är Europas största mejeriföretag med en samlad mjölkinvägning på cirka 8,4 miljarder kilo och en omsättning på cirka 59,2 miljarder svenska kronor Det är en kooperativ förening som ägs av cirka 8 500 danska och svenska mjölkbönder. Arla Foods producerar mjölkbaserade livsmedel i tolv länder och har försäljningskontor i 27 länder. Med rötterna i åkermarken, på både den svenska och danska sidan om Öresundsbron, exporterar vi mejerivaror till hela världen. Verksamheten omfattar hela kedjan från mjölkproduktion till färdiga produkter.