Nya smaker och ny design för Bravo
- Lästid
- 2 min
- Publicerad
- 13 mars 2003
- Kontakter:
- Presskontakt
Intresset för kylda, drickfärdiga juicer ökar stadigt, därför presenterar JO Bolaget nu två nya Bravosmaker: Apelsin, äpple & mandarinjuice samt Äpple & päronjuice. Hela Bravosortimentet får dessutom en ny fruktinspirerad design. Juicerna finns i butik från och med vecka 15.
JO Bolaget har utgått från de frukter som är mest omtyckta av juicekonsumenter i Sverige när man tagit fram de två nya smakerna. Bravo Apelsin, äpple & mandarinjuice är en blandning av fruktjuicer från apelsin, äpple och mandarin. Den är berikad med vitamin C, vilket ger 100 procent av rekommenderat dagligt intag. Smaken domineras av mandarin. Bravo Äpple & päronjuice har blandats av juice från äpple och päron. Det är en mild och lite sötare juice som passar som törstsläckare både till frukost och som måltidsdryck.
– Dagens juicekonsumenter vill ha variation och efterfrågar allt fler smaker. Vi har testat ett flertal olika smaker på både barn och vuxna för att få fram de två nya juicerna, säger Catharina Johansson, produktgruppchef fruktdrycker JO Bolaget/Arla Foods. Juicerna är utan fruktkött, vilket är något som speciellt barn uppskattar, fortsätter Catharina Johansson.
Bravo Apelsin, äpple & mandarinjuice kommer i tre olika förpackningar: 2 liter för cirka 18 kr (kylvara med skruvkork), 1 liter för cirka 12 kronor (kylvara) och 0,25 liter för cirka 5 kronor.
Bravo Äpple & päronjuice kommer i följande förpackningsstorlekar: 1 liter för cirka 12 kronor (kylvara) och 0,25 liter för cirka 5 kronor.
Näringsvärde per 100 gram (ca 1 dl) för respektive juice
Energivärde: 200 kJ/50 kcal, protein mindre än 0,5 g, kolhydrat 11 g, fett mindre än 0,5g.
Bravos sortiment
Apelsin, äpple & mandarin (ny)
Äpple & päron (ny)
Äpple
Apelsin
Samtliga Bravojuicer är utan fruktkött. 0,25 litersförpackningen är dessutom aseptisk (lufttät och steril), vilket gör den utmärkt att till exempel ta med på picknicken, till träningen eller ha i bilen.
Fakta om JO Bolaget
JO Bolaget, som är marknadsledare inom juice i Sverige, ägs till lika delar av mejeriföretagen Arla Foods och Skånemejerier. JO Bolaget marknadsför varumärkena Tropicana, Bravo, JO, God Morgon, Del Monte och Frukternas Nektar (nektar).
För mer information:
Inger Söderlund, PR-chef
tel: +46 (0)8 789 58 84
mobil: +46 (0)70 689 58 84
fax: +46 (0)8 20 92 60
e-post: inger.soderlund@arlafoods.com
Birgitta Wessman-Neander, PR & Kommunikation
tel: +46 (0)8 789 54 35
mobil: +46 (0)70 689 54 35
e-post: birgitta.wessman-neander@arlafoods.com
Arla Foods är Europas största mejeriföretag med en samlad mjölkinvägning på cirka 8,4 miljarder kilo och en omsättning på cirka 59,2 miljarder svenska kronor Det är en kooperativ förening som ägs av cirka 8 500 danska och svenska mjölkbönder. Arla Foods producerar mjölkbaserade livsmedel i tolv länder och har försäljningskontor i 27 länder. Med rötterna i åkermarken, på både den svenska och danska sidan om Öresundsbron, exporterar vi mejerivaror till hela världen. Verksamheten omfattar hela kedjan från mjölkproduktion till färdiga produkter.