Mjölk i flaska i hela landet
- Lästid
- 1 min
- Publicerad
- 09 maj 2003
- Kontakter:
- Presskontakt
Efter testlansering i storstäderna lanseras nu mjölk på flaska i hela Sverige från och med denna vecka.
I maj förra året lanserades mjölk och mjölkdryck i portionsflaska i Stockholm och Uppsala. Det var ett viktigt steg för att erbjuda konsumenten ”i farten” mjölkprodukter i användarvänlig förpackning. Att äta och dricka på språng är en starkt växande marknad, där mjölk och mjölkdryck i flaska fyller konsumenternas behov av nyttiga alternativ till bland annat läsk.
– Vi har fått mycket bra respons från kunder och konsumenter på mjölk i flaska. trots att vi inte riktigt nått upp till de volymmål som sattes upp för dellanseringen. Därför skall vi nu ta nästa steg i arbetet att göra mjölk tillgänglig varsomhelst konsumenterna vill ha en god och nyttig dryck och rikslansera produkterna, säger Karin Nummelin, produktgruppchef för mjölk i Division Sverige.
För mer information:
Inger Söderlund, PR-chef
tel: +46 (0)8 789 58 84
mobil: +46 (0)70 689 58 84
fax: +46 (0)8 20 92 60
e-post: inger.soderlund@arlafoods.com
Birgitta Wessman-Neander, PR & Kommunikation
tel: +46 (0)8 789 54 35
mobil: +46 (0)70 689 54 35
e-post: birgitta.wessman-neander@arlafoods.com
Arla Foods är Europas största mejeriföretag med en samlad mjölkinvägning på cirka 8,4 miljarder kilo och en omsättning på cirka 59,2 miljarder svenska kronor Det är en kooperativ förening som ägs av cirka 8 500 danska och svenska mjölkbönder. Arla Foods producerar mjölkbaserade livsmedel i tolv länder och har försäljningskontor i 27 länder. Med rötterna i åkermarken, på både den svenska och danska sidan om Öresundsbron, exporterar vi mejerivaror till hela världen. Verksamheten omfattar hela kedjan från mjölkproduktion till färdiga produkter.