Arla inspirerar med virtuell ostdisk

Lästid
1 min
Publicerad
08 december 2008
Kontakter:
Presskontakt

På Arlas nya ostsajt arla.se/ost lanseras ett unikt hjälpmedel för konsumenten, en virtuell ostdisk där man guidas av ostexperten Gerhard Regouw. Målet är att sajten ska leda till ökad kunskap om ost och utmana konsumenterna att bredda sina ostvanor.
Genom den unika funktionen "ostnavigatorn" kan man enkelt få reda på vilken ost som passar ens smaklökar bäst. Sajten är ett interaktivt verktyg som för varje ostsort ger specifika tips om användning och vilka viner som passar osten bäst.

  • Det finns en stor efterfrågan på ost, men samtidigt finns det inte många webbplatser där man kan lära sig om ostar och hur de konsumeras bäst, därför valde vi att skapa en tjänst som kan hjälpa konsumenten att utveckla sin ostkonsumtion, säger Krister Karjalainen, Web Manager Norden, Arla.
  • Svenskar äter ost av vana och har svårt att upptäcka nya ostsorter. Vi vill genom vår nya tjänst hjälpa konsumenten att variera sig, hitta nya favoriter och inspirera till nya sätt att integrera ost i måltiden, säger Anja Kempe, Nordic Brand Manager, Yellow Cheese, Arla.

Den virtuella ostdisken är framtagen i samarbete med Gerhard Regouw som har en lång karriär inom Arla och är en av Sveriges ledande ostexperter. Redan på sextiotalet var Gerhard med och grundade Stockholms allra först ostbutik. Idag arbetar han som föreläsare. Den virtuella ostdisken finns tillgänglig på www.arla.se/ost För mer information, vänligen kontakta:

Inger Söderlund
PR-chef Arla Foods
Tel: 08-789 58 84, 070-689 58 84
E-post: inger.soderlund@arlafoods.com

Krister Karjalainen
Web Manager Arla Norden
Tel:070-848 36 42
E-post: krister.karjalainen@arlafoods.com

Presskontakt

Max Wallenberg
Max Wallenberg Presschef Arla Sverige max.wallenberg@arlafoods.com 070-88 44 290 (pressjour) 072-724 70 76