Mellanmål

250 kcal mellanmål

Här hittar du tips på och receptlänkar till mellanmål som ger ca 250 kcal.

  • En tallrik Arla yoghurtkvarg naturel (2 dl) med 1 dl blåbär och en matsked blandade frön.  
  • En tallrik Arla ekologisk yoghurt med naturlig fetthalt och en smörgås med leverpastej och gurka.
  • En caffe latte på Arla Latte Art mjölk (2 dl) och en smörgås med ¼ burk Keso cottage cheese grillad paprika och en tomat.  
  • En kopp kaffe eller te med 0,5 dl mellanmjölk, en smörgås med Bregott, ost (17% fett) och paprikaringar och en skiva knäckebröd med leverpastej och gurka.
  • En omelett på två ägg, med några tunna skivor skinka (20 g), 100 g zucchini och en halv tomat. Toppa med 0,5 dl riven ost, t ex Arla Köket riven ost tex mex.
  • En persika och en halv banan i bitar och 1 dl Kesella kvarg hallon eller naturell. Toppa gärna med några färska eller tinade hallon.  
  • En flaska Arla mjölk med 50% extra protein blåbär eller vanilj.
  • En burk KESO® cottage cheese Mellanmål hasselnöt/blåbär/tranbär.
  • En flaska Arla Protein mjölkdryck med 50% extra protein i blåbär eller vanilj och ett äpple.