Coop City i Kristianstad

”HOS OSS SKA KUNDEN BLI HUNGRIG”

På Coop City i Kristianstad ses varje kund som en gäst. Här finns ett imponerande utbud av färskvaror, en 40 meter lång matgata och varm lunchbuffé. Engagerade och kunniga medarbetare ser till att kunderna får inspirerande tips och svar på alla frågor om mat. Alla är mycket stolta över finalplatsen i Arla Guldko.

”Vi är jätteglada över finalplatsen. Vi har fått två fina utmärkelser tidigare, så kanske det nu blir tredje gången gillt och vi vinner Arla Guldko”, säger Apostolia Tsalidou, butikschef på Coop City.

Coop City öppnade för ett år sedan och är byggd utifrån vad den lokala marknaden saknar och vad kunderna vill ha. Det första man möts av i butiken är nästan fyrtio meter lång matgatan med manuell betjäning. Här kan man välja bland kallskurna delikatesser, butiksstyckat och butikshängmörat kött, nyfångad fisk och skaldjur, välsorterad ostavdelning, grill, eget bageri för färskt bröd, desserter och tårtor. Även avdelningen för frukt och grönt är mycket välsorterad. Dessutom erbjuds en varm lunchbuffé med rätter tillagade av någon av butikens tre kockar.

Men det viktigaste för att få nöjda kunder är bemötandet, poängterar Apostolia. ”Vi ska ha världens bästa kundbemötande och service. Att satsa på matglädje lönar sig. Vår omsättning är ett kvitto på det”, säger Apostolia.

Vinnarna i Arla Guldko koras vid den stora finalen den 27 april 2015 på Grand Hôtel i Stockholm.

Juryn för Bästa Matglädjebutik består av: Fredrik Eriksson, kock, driver restaurang Långbro Värdshus i Stockholm och restaurang Asplund i Solna. Fredrik Edin, kampanjansvarig på Menigo, helhetsleverantör för de som jobbar professionellt inom mat och dryck. Eric Persson, matkommunikatör och konceptutvecklare, driver Crossover Creative i Stockholm. Fredrik Sjögren och Lena Lindborg, Arla Foods.

 

Coop City Kristianstad - finalist i Arla Guldko 2015 - Bästa Matglädjebutik