Bästa Matglädjebutik

"Allt är ett lagarbete".

Engagerade och kunniga medarbetare skapar tillsammans en välkomnande och inspirerande butik. Här får kunderna spännande mattips till både vardags och fest. Nu har de fått bevis på att de har en av Sveriges bästa butiker – vinsten i Arla Guldko 2015 i kategorin Bästa Matglädjebutik.

Det här känns jättebra. Nu har vi uppnått ett fantastiskt delmål men vi ska bli ännu bättre. Att få vinna en sådan här prestigefylld tävling känns fantastiskt. Men här finns inga ensamma vinnare, allt är ett lagarbete, säger Johannes Andersson på Hemköp Hornstull

Arla Guldko genomfördes i år för sextonde året i rad och fem lyckliga vinnare korades i var sin tävlingskategori. Finalen hölls traditionsenligt på Grand Hôtel i Stockholm.

Juryns motivering till Hemköp Hornstulls vinst:

”Årets Maglädjebutik 2015 ligger helt rätt i tiden och andas samtidigt framåtanda. Med ett sortiment som går utanpå det vanliga och med en puls, miljö och varuexponering som påminner om en saluhall träffar man rätt i den breda målgruppen. Oavsett om du är en stressad karriärist, en vegan med särskilda förväntningar eller har ett gediget matlagningsintresse där du brinner för färskvaror, ekologiskt och närproducerat – här finns det du söker!”

Juryarbetet för Bästa Matglädjebutik började redan under hösten förra året. Man har bedömt helhet, långsiktighet, kvalitet och engagemang hos de tävlande.

Juryn består av: Fredrik Eriksson, kock, driver restaurang Långbro Värdshus och restaurang Asplund i Stockholm. Fredrik Edin, kampanjansvarig på Menigo. Eric Persson, matkommunikatör och konceptutvecklare, driver Crossover Creative i Stockholm. Fredrik Sjögren och Lena Lindborg, Arla.

 

Arla Guldko 2015 - Vinnare Bästa Matglädjebutik